Goran Trbuljak: Umjetnik bez galerije je isto što i krumpir bez friteze…

…, a galerist bez galerije je kao friteza bez ulja.

U Galeriji Rigo izloženo je 80 crteža prestižnih pariških galerija od sveukupno 150, koje je Goran Trbuljak nacrtao tijekom svojeg jednomjesečnog boravka u Parizu u studenome 2015. godine. Osim crteža izloženo je i umjetnikovo pismo koje je trebalo biti upućeno vlasnicima nacrtanih galerija. Urednica Trbuljakovih knjiga i kustosica izložbi je dr. sc. Jerica Ziherl.

Izložbom “Umjetnik bez galerije je isto što i krumpir bez friteze, a galerija bez galerista je kao friteza bez ulja”, Goran Trbuljak treći put izlaže u Galeriji Rigo. Iako se na prvi pogled čini kako se radi o neodvojivim segmentima, gdje jedno bez drugoga ili trećega ne dovodi do zadovoljavajućeg ishoda, nameće se pitanje “Koji je to ishod?”, “Pomfrit?”, “Kako pomfrit prevesti u jezik institucije?”, “Gdje je mjesto umjetnosti?”. Već je pri prvoj razini pristupa izložbi, u promišljanju njezinog naslova, Trbuljak započeo višeslojnu kritiku koja je predmetom ove izložbe.
Kako bi ironija cijelog koncepta bila potpuna, Trbuljak navodi jedan uvjet i piše: “Želio bih isto tako precizirati da, ako se crteži u međuvremenu pokažu na nekoj institucionalnoj muzejskoj izložbi, ovaj prijedlog prestaje vrijediti.” Time uskraćuje, ako ne i negira muzejsko-galerijske prakse kupnje umjetničkih djela radi njihovog daljnjeg pokazivanja.

20160503_112403

Goran Trbuljak u Galeriji Rigo prvi put je predstavljen “Paletom s pet prstiju” 1995., izložbom čiji je kustos i producent bio galerist Marino Cettina iz Umaga, te kojom Rigo započinje svoju dvadesetogodišnju djelatnost.

GORAN TRBULJAK

Nesumnjivo je jedan od najznačajnijih umjetnika hrvatske konceptualne umjetnosti, majstor ironije i samokritike u umjetničkom izražavanju. Rođen u Varaždinu, 1948. Goran Trbuljak završio je fotografiju u Školi primijenjenih umjetnosti.
Likovno je djelovanje započeo krajem 1960-ih kada blisko surađuje s Bracom Dimitrijević. Tijekom 1969. izvodi niz uličnih umjetničkih akcija te kao konceptualni umjetnik pokazuje vrlo intrigantna djela koja brišu granice između pisane riječi, teorije, slikarstva i fotografije.

Sabina Oroshi