AKT.

AKT – Museo Lapidarium:
https://vimeo.com/270489196

AKT. Fotografije Barbare Luisi
Kustosica: Manuela De Leonardis
Otvorenje: Subota 12. svibnja u 20 sati

AKT_design-by-Oleg-Šuran

Prvi put nakon izložbi u Tokiju, New Yorku, Lecceu i Martina Franci, predstavlja se hrvatskoj publici samostalna izložba AKT.

Crno-bijele fotografije iz serije “Vita Aeterna” snimane su u Apulji (Italija) tijekom 2015. i 2016. Vjetar, kiša i godine klešu maslinova stabla koja su uz čovjeka, protagonisti tisućljetne povijesti. Masline se uzdižu do razine ikone tog područja određenog ‘teksturom’ jednog velikog vrta. Toj neizmjernoj svjetskoj baštini posvećen je projekt AKT. Fotografije Barbare Luisi koje analiziraju dubinu odnosa stabla/ljudsko tijelo. Stoga umjetnica fotografijama starih maslina, supostavlja seriju fotografija AKT – “Ageless Beauty” (2017.) na kojima su protagonisti osobe treće životne dobi. Upravo iz načina na koji umjetnica tretira akt proizlazi njezina intimna veza s prirodom. Kožno tkivo, kvrgavost, prividna fragilnost tijela svih dobi i rasa – muških i ženskih – koja fotografkinja poziva da joj poziraju, nalaze paralelu bogatu poveznicama s prošlošću, s maslinama. Kao i stabla, i ljudi poziraju u grupama od dvije, tri, četiri osobe.

Stablima je potreban društveni život, objašnjava Barbara Luisi. Mlada stabla sade se pokraj starijih kako bi im ona mogla prenijeti život preko korijenja.
Jezik bijelog i crnog nanovo nas vodi do same duše ovih formi koje se isprepliću u prirodnom zagrljaju uz naglašavanje detalja za koje se čini da govore o patnji, seksualnosti, ali i o emotivnoj napetosti.

low-res-Barbara-Luisi,-Ulivo-20,--2016-(Courtesy-of-the-artist)
low res Barbara Luisi, Ulivo 20, 2016., Courtesy of the artist

Fotografije Barbare Luisi, analogno rađene na srebrnoj želatini, tiskane su na svili i na ručno rađenom washi papiru. U Muzeju Lapidarium izložena je i trodjelna kompozicija Triptych Eikoh Hosoe rađena u kolovozu 2017., a posvećena tom velikom japanskom fotografu.

_Izložbu prati katalog AKT. Fotografie di Barbara Luisi (2017), tekst Manuela De Leonardis, oblikovanje Giordano Santoro, bibliofilska naklada, na talijanskom i engleskom jeziku (s umetkom prijevoda na hrvatski). U organizaciji Muzeja – Museo Lapidarium i Talijanskog instituta za kulturu Zagreb.

Barbara Luisi

Rođena je u Münchenu, a živi i radi između New Yorka, Züricha i Camoglia (GE). Počinje svirati violinu s devet godina, a nakon završetka srednje glazbene škole, nastavlja školovanje na Hochschule für Musik und Theater u Münchenu. Svirala je u poznatim europskim orkestrima kao što su Minhenska filharmonija, Nacionalni orkestar grada Toulousea i Bavarska državna opera te je bila koncertna majstorica Gudačkog kvarteta Pocci. Očarana tamnom komorom, sa 17 godina počinje se zanimati za fotografsko eksperimentiranje. Portretiranje, često povezano s teatrom i glazbom, žanr je koji preferira, zajedno s aktovima, mrtvom prirodom i noćnom fotografijom. Učila je i radila s fotografima kao što su Eikoh Hosoe, Art Streiber, Michael Grecco i Jock Sturges. Autorica je fotografskih knjiga: “Nude Nature” (Böhlau, 2008.), “Glühende Nacht” (Böhlau, 2008.), “Pearls”, “Tears of the Sea” (Böhlau, 2011.), “Dreamland” (Contrasto, 2014.), “Akt” (Fotografie di Barbara Luisi; Tipografia Aquaro, 2017.)

Od nedavnih samostalnih izložbi izdvajamo: 2018. Akt – “Fotografie di Barbara Luisi”, Roonee 247 Fine arts gallery, Tokio; predavanje u Talijanskom institutu za kulturu u Tokiju (kustosica Manuela De Leonardis); 2017. “The Spiritual South”, Quick Art Center – Sveučilište St. Bonaventure, New York Akt #2 – Fotografie di Barbara Luisi, Project Room Digimedia, Martina Franca (kustosica Manuela De Leonardis), Akt – Fotografie di Barbara Luisi, Palazzo Vernazza, Lecce (kustosica Manuela De Leonardis); 2016. “Fragilità”, Acta International, Rim (kustosica Manuela De Leonardis) “Vita Aeterna”, Isaia, New York; 2015. “Florence after Nightfall”, Teatro dell’Opera, Firenca, “Dreamland”, Glorietta gallery, Bejrut, “Night on Earth”, Sveučilište u New Yorku; 2014. UVRES RÉCENTES, Europska kuća fotografije, Pariz, “Night and Nude”, Galerija Emmeotto, Rim. “Dreamland”, Auditorij zaklade Paolo Grassi, Martina Franca.

– – –
Naslovna fotografija: Sir Peter, 2017, Courtesy of the artist
Design by: Oleg Šuran
Izložba je realizirana sredstvima Grada Novigrada-Cittanova i Talijanskog instituta za kulturu Zagreb.